Alfa Romeo 145/146

 

Opis

Model 145/146 to następca wysłużonej Alfy 33. Większy gabarytowo z tymi samymi silnikami co na wyposażeniu 33 ( na początku produkcji ).  Pierwsze 145/146 wyjechały z fabryki w 1995 roku – 145 jako trzydrzwiowy model , natomiast 146 jako większy i cięższy, model pięciodrzwiowy. W 1997 przyszła pora na mały lift obejmujący zmiany wnętrza i zastosowanie nowszych silników. Koniec produkcji ( 2000,2001 ) to modele po zmianach zewnętrznych ( zderzaki , progi ) oraz mniejszych wewnętrznych ( m.in. konsola ).

Dane techniczne

Silniki ( starsze wersje ) :
– 1.3/1.4 8v w układzie boxer – 90KM przy 6000 obrotów
– 1.6 8v w układzie boxer – 103KM przy 6000 obrotów
– 1.7 16v w układzie boxer – 129KM przy 6500 obrotów
– 2.0 16v Twin Spark – 150KM

– 2.0 TD diesel o mocy 90KM

Z uwagi na to , iż silniki w układzie boxer okazały się zbyt słabe i kosztowne w produkcji zdecydowano się na montowanie nowszych silników typu Twin Spark – z 2 świecami na cylinder i zmiennymi fazami wałków rozrządu. Pojawił się również diesel w technologii common rail , czyli znany wszystkim JTD w jednej wersji 105km.

– 1.4 16v Twin Spark 103KM
– 1.6 16v Twin Spark 120KM
– 1.8 16v Twin Spark 144KM
– 2.0 16v Twin Spark 155KM
– 1.9 8v JTD 105KM

Najszybsze i najlepiej wyposażone modele były oznaczane jako QV ( 145 ) i TI ( 146 ). Montowane w nich silniki 2.0 zapewniały odpowiednie osiągi – 8.3 s do 100km/h.

Osiągi pozostałych wersji 145 :
– 1.3/1.4 90KM – 0-100 w 12 s
– 1.6 103KM – 0-100 w 11 s
– 1.7 129KM – 0-100 w 9.8 s
– 1.9 TD 90KM – 0-100 w 12 s
– 1.4 TS 103KM – 0-100 w 11s
– 1.6 TS 120KM – 0-100 w 10.2 s
– 1.8 TS 144KM – 0-100 w 9.2 s
– 1.9 JTD 105KM – 0-100 w 10.5 s

Osiągi dla 146:
– 1.3/1.4 90KM – 0-100 w 12.5 s
– 1.6 103KM – 0-100 w 11.5 s
– 1.7 129KM – 0-100 w 10.2 s
– 1.9 TD 90KM – 0-100 w 12.5 s
– 1.4 TS 103KM – 0-100 w 11.5s
– 1.6 TS 120KM – 0-100 w 10.5 s
– 1.8 TS 144KM – 0-100 w 9.4 s
– 1.9 JTD 105KM – 0-100 w 10.5 s