Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GT to dość ciekawy samochód. Można powiedzieć, iż jest to następca Gtv, aczkolwiek nie we wszystkich aspektach. Na pewno jest to sportowy samochód, w zasadzie z dwoma miejscami ( oczywiście z tyłu są miejsca, ale ilość wolnej przestrzeni dla pasażerów jest niezbyt duża ), ale z dużo większym bagażnikiem niż w Gtv. Bagażnik ma pojemność na poziomie 156 SW, więc całkiem przyzwoicie. Środek auta to w zasadzie Alfa Romeo 147, z kilkoma akcentami zarezerwowanymi dla GT. Wysokie osoby mogą mieć problem z odnalezieniem się w środku, gdyż przy wzroście ok 185 cm podsufitka jest bardzo blisko czubka głowy kierowcy.

Zawieszenie podobnie jak w 147/156 z przodu jest wielowahaczowe, do tego dochodzą opony i felgi w standardowym rozmiarze dla Alfy czyli 16/17 cali. Zapewnia to dobre trzymanie się drogi, aczkolwiek przy oponach 17-sto calowych komfort może być mniejszy.

Jednostki przewidziane dla Alfa Romeo GT to silniki benzynowe 1.8 o mocy 140KM , 2.0 JTS ( z wtryskiem bezpośrednim ) o mocy 165KM oraz potężny 3.2 V6 24v o mocy 240KM. Z tych motorów najczęściej spotykany jest JTS, natomiast bardzo rzadkim widokiem jest 3.2. Oczywiście największa jednostka to nadal „prawdziwa” V6 w starym, dobrym alfowskim stylu. Z silników diesla mamy do dyspozycji tylko jedną opcję – 1.9 JTD. Jest to silnik o mocy 150KM.

Osiągi dla podstawowych jednostek są całkiem dobre, wystarczające do sprawnego poruszania się po drogach. Poszaleć można jednak dopiero przy 240KM z sześciocylindrowego silnika. Przyspieszenie poniżej 7 sekund do 100km/h i prędkość maksymalna 250km/h pozwalają osiągnąć szybsze bicie serca.

Przy zakupie warto zwrócić uwagę na takie elementy wyposażenia jak reflektory ksenonowe, czujniki parkowania. Zwłaszcza te drugie się przydadzą, ze względu na ograniczoną widoczność do tyłu.